Pierwsza nagroda PRCH dla CH Korona. Za komunikację ESG odpowiadała agencja marketingowa z Wrocławia
- Agencja Jasne
- 3 dni temu
- 2 minut(y) czytania
Centrum Handlowe Korona we Wrocławiu zdobyło swoją pierwszą w historii nagrodę PRCH Retail Awards 2025. Korona została nagrodzona w kategorii: Komunikacja działań ESG za projekt Misja: Koroniasty, który prowadziła dla centrum nasza agencja marketignowa.
Za kompleksową realizację komunikacji projektu odpowiadała Agencja Jasne.
W 2024 wygraliśmy przetarg od Apsys Polska na obsługę komunikacji Centrum Handlowego Korona we Wrocławiu. W 2025 roku centrum zgarnia 1. nagrodę od Polska Rada Centrów Handlowych w swojej 25-letniej historii istnienia - mówi Mateusz Nawrocki, creative director w agencji marketingowej Jasne.
To dla nas zaszczyt i potwierdzenie, że dobrze zaprojektowana i konsekwentnie prowadzona kampania marketingowa - oparta na wartościach - może zdobywać nie tylko zasięgi, ale także uznanie branży.
Projekt Misja: Koroniasty
Misja: Koroniasty to całoroczna kampania proekologiczna i prospołeczna Centrum Handlowego Korona, realizowana we współpracy z wrocławskim ZOO. Jej twarzą był Koroniasty - brand hero centrum, lemur koroniasty, który jest na liście gatunków zagrożonych.
Kampania miała charakter edukacyjny i angażujący, a jej celem było:
uwrażliwienie mieszkańców Wrocławia na problemy środowiskowe,
pokazanie zaangażowania centrum handlowego w realne działania z obszaru ESG,
stworzenie platformy komunikacyjnej wokół 12 ekologicznych misji Koroniastego.
Od AI do murala - kompleksowa kampania komunikacyjna
Agencja marketingowa Jasne odpowiadała za pełną obsługę komunikacyjną kampanii - od koncepcji kreatywnej po realizację. Zakres naszych działań objął:
1. Projektowanie brand hero z wykorzystaniem AI
2. Komunikacja wielokanałowa
social media i digital,
kampania performance marketingowa (Meta Ads),
komunikacja w lokalnych grupach na Facebooku,
partnerstwa z instytucjami (ZOO Wrocław, ASP Wrocław),
działania ambientowe i street art,
drukowane materiały promocyjne,
działania edukacyjne w mieście.
3. Wielki finał - konkurs na projekt murala i namalowanie go na ścianie centrum handlowego
Efekty kampanii Misja: Koroniasty:
📊 1,43 mln wyświetleń spotów video
📣 1,01 mln zasięgu kampanii w social media
🖌 116 zgłoszeń do konkursu na mural
🌍 Zaangażowanie lokalnej społeczności i realny wpływ na postawy ekologiczne
Te działania sprawiły, że razem z Centrum Handlowym Korona zdobyliśmy wyróżnienie. Doceniamy przestrzeń, jaką dostaliśmy na wdrażanie kreatywnych pomysłów i konsekwentne działanie. Dziękujemy Apsys Polska i CH Korona za partnerską współpracę i wspólne wartości, które mogliśmy przełożyć na skuteczną i autentyczną komunikację.
Czym jest ESG?
ESG to skrót od Environmental, Social, Governance, czyli Środowisko, Społeczeństwo, Ład korporacyjny. To podejście do prowadzenia biznesu, które zakłada, że firma powinna działać nie tylko z myślą o zyskach, ale również o wpływie, jaki wywiera na otoczenie - naturalne, społeczne i organizacyjne. Coraz więcej konsumentów i inwestorów oczekuje od marek nie tylko dobrych produktów, ale również odpowiedzialnych postaw.
Jak marketing może wspierać działania ESG?
Działania marketingowe mają ogromny potencjał, by wzmacniać komunikację ESG, o ile tylko są przemyślane i osadzone w wartościach firmy. Dzięki są autentyczne i tak też odbierają je klienci i fani marki.
Kampania Misja: Koroniasty edukowała, angażowała społeczność, a także budowała pozytywny wizerunek marki jako organizacji odpowiedzialnej i zaangażowanej. Dobrze zaprojektowana komunikacja może pomóc przekuć działania ESG w realne doświadczenie klienta, pracownika i partnera - widoczne w przestrzeni publicznej, internecie i codziennym kontakcie z marką.
Komunikacja ESG? Wiemy, jak robić to z sensem
W Agencji Jasne wierzymy, że marketing może i powinien mieć znaczenie. Jeśli planujesz komunikować działania związane z ESG, szukasz pomysłu na zaangażowanie społeczności lub chcesz zbudować prawdziwe doświadczenie marki - porozmawiajmy.
Skontaktuj się z nami.
.png)