top of page

Pierwsza nagroda PRCH dla CH Korona. Za komunikację ESG odpowiadała agencja marketingowa z Wrocławia

  • Zdjęcie autora: Agencja Jasne
    Agencja Jasne
  • 3 dni temu
  • 2 minut(y) czytania

Centrum Handlowe Korona we Wrocławiu zdobyło swoją pierwszą w historii nagrodę PRCH Retail Awards 2025. Korona została nagrodzona w kategorii: Komunikacja działań ESG za projekt Misja: Koroniasty, który prowadziła dla centrum nasza agencja marketignowa.


Za kompleksową realizację komunikacji projektu odpowiadała Agencja Jasne. 


W 2024 wygraliśmy przetarg od Apsys Polska na obsługę komunikacji Centrum Handlowego Korona we Wrocławiu. W 2025 roku centrum zgarnia 1. nagrodę od Polska Rada Centrów Handlowych w swojej 25-letniej historii istnienia - mówi Mateusz Nawrocki, creative director w agencji marketingowej Jasne. 

To dla nas zaszczyt i potwierdzenie, że dobrze zaprojektowana i konsekwentnie prowadzona kampania marketingowa - oparta na wartościach - może zdobywać nie tylko zasięgi, ale także uznanie branży.


Projekt Misja: Koroniasty

Misja: Koroniasty to całoroczna kampania proekologiczna i prospołeczna Centrum Handlowego Korona, realizowana we współpracy z wrocławskim ZOO. Jej twarzą był Koroniasty - brand hero centrum, lemur koroniasty, który jest na liście gatunków zagrożonych.


Kampania miała charakter edukacyjny i angażujący, a jej celem było:

  • uwrażliwienie mieszkańców Wrocławia na problemy środowiskowe,

  • pokazanie zaangażowania centrum handlowego w realne działania z obszaru ESG,

  • stworzenie platformy komunikacyjnej wokół 12 ekologicznych misji Koroniastego.


Od AI do murala - kompleksowa kampania komunikacyjna

Agencja marketingowa Jasne odpowiadała za pełną obsługę komunikacyjną kampanii - od koncepcji kreatywnej po realizację. Zakres naszych działań objął:


1. Projektowanie brand hero z wykorzystaniem AI

2. Komunikacja wielokanałowa

  • social media i digital,

  • kampania performance marketingowa (Meta Ads),

  • komunikacja w lokalnych grupach na Facebooku,

  • partnerstwa z instytucjami (ZOO Wrocław, ASP Wrocław),

  • działania ambientowe i street art,

  • drukowane materiały promocyjne,

  • działania edukacyjne w mieście.

3. Wielki finał - konkurs na projekt murala i namalowanie go na ścianie centrum handlowego 


Efekty kampanii Misja: Koroniasty:

📊 1,43 mln wyświetleń spotów video

📣 1,01 mln zasięgu kampanii w social media

🖌 116 zgłoszeń do konkursu na mural

🌍 Zaangażowanie lokalnej społeczności i realny wpływ na postawy ekologiczne


Te działania sprawiły, że razem z Centrum Handlowym Korona zdobyliśmy wyróżnienie. Doceniamy przestrzeń, jaką dostaliśmy na wdrażanie kreatywnych pomysłów i konsekwentne działanie. Dziękujemy Apsys Polska i CH Korona za partnerską współpracę i wspólne wartości, które mogliśmy przełożyć na skuteczną i autentyczną komunikację.


Czym jest ESG?

ESG to skrót od Environmental, Social, Governance, czyli Środowisko, Społeczeństwo, Ład korporacyjny. To podejście do prowadzenia biznesu, które zakłada, że firma powinna działać nie tylko z myślą o zyskach, ale również o wpływie, jaki wywiera na otoczenie - naturalne, społeczne i organizacyjne. Coraz więcej konsumentów i inwestorów oczekuje od marek nie tylko dobrych produktów, ale również odpowiedzialnych postaw.


Jak marketing może wspierać działania ESG?

Działania marketingowe mają ogromny potencjał, by wzmacniać komunikację ESG, o ile tylko są przemyślane i osadzone w wartościach firmy. Dzięki są autentyczne i tak też odbierają je klienci i fani marki. 


Kampania Misja: Koroniasty edukowała, angażowała społeczność, a także budowała pozytywny wizerunek marki jako organizacji odpowiedzialnej i zaangażowanej. Dobrze zaprojektowana komunikacja może pomóc przekuć działania ESG w realne doświadczenie klienta, pracownika i partnera - widoczne w przestrzeni publicznej, internecie i codziennym kontakcie z marką.


Komunikacja ESG? Wiemy, jak robić to z sensem

W Agencji Jasne wierzymy, że marketing może i powinien mieć znaczenie. Jeśli planujesz komunikować działania związane z ESG, szukasz pomysłu na zaangażowanie społeczności lub chcesz zbudować prawdziwe doświadczenie marki - porozmawiajmy.


Skontaktuj się z nami.

bottom of page