Na początku współpraca naszej agencji marketingowej z klientem polegała na prowadzeniu profili social media oraz kampanii reklamowych w sieciach Meta i Google z niewielkim budżetem. Gdy uzyskiwane wyniki potwierdzały skuteczność naszej strategii, klient decydował się działać coraz odważniej. Dzisiaj dobrze wie, ile zarabia na prowadzonych kampaniach reklamowych. To efekt właściwego wyboru agencji marketingowej, która nieustannie pracuje nad doskonaleniem wyników i uczciwie pokazuje rezultaty swojej pracy.
Przeczytaj to case study, żeby dowiedzieć się:
Jak połączone działania z różnych kanałów zwiększyły sprzedaż w sklepie online - śladami strategii social media
Jak mierzyć efekty tych działań i kampanii reklamowych
Dlaczego ROAS to bezwzględny i jednocześnie znakomity wskaźnik efektywności w e-commerce i sprzedaży online
Rozpoczęliśmy współpracę z tym klientem we wrześniu 2022 roku. Od tamtej pory zakres naszych działań się zwiększał. Dlaczego? Bo gdy klient widział efekty pracy naszej agencji marketingowej, to ufał nam coraz bardziej i łatwiej mu było podjąć decyzję o włączenie kolejnych proponowanych przez nas działań.
Początek współpracy
Gdy przymierzaliśmy się do nawiązania współpracy, nasz klient prowadził już profile social media i kampanie reklamowe, ale w ograniczonym zakresie. Social media były prowadzone bez strategii ani wyznaczonych celów marketingowych. Kampanie reklamowe na Facebooku, Instagramie i w sieci Google być może przynosiły rezultaty, ale nie były one właściwie mierzone i nie znaliśmy wielkości sprzedaży. Zaczynaliśmy więc od zera.
Cel współpracy
Już na starcie ustaliliśmy, co chcemy osiągnąć i zbudowaliśmy dla wyznaczonych celów strategię. Dzięki temu wiedzieliśmy, do czego dążymy, a nasz klient wiedział, jak chcemy to osiągnąć.
Naszym zadaniem było:
Budowa i wzmacnianie wizerunku marku w social mediach
Zdobywanie nowych klientów i wzmacnianie ich lojalności, żeby marka stała się niekwestionowanym liderem w swojej niszy w Polsce
Prowadzenie kampanii reklamowych online, tak by zwiększać sprzedaż przez stronę internetową
Niestety nie mieliśmy punktu odniesienia co do wielkości sprzedaży, bo wcześniejsze działania nie były mierzone. Nie mieliśmy dostępu do żadnych wyników kampanii reklamowych. Nie wiedzieliśmy, które reklamy działają najlepiej, jaki był koszt przejścia na stronę ani jaki był koszt zakupu (CPA).
W strategii założyliśmy, że głównym kanałem sprzedaży będzie sieć Google, a prowadzone profile na Facebooku oraz Instagramie, a razem z nimi kampanie w social mediach będą działały wspierająco.
Google Ads - plan i mierzenie wyników
Przed uruchomieniem kampanii reklamowych zaimplementowaliśmy niezbędne kody marketignowe na stronie internetowej sklepu. Dzięki temu mogliśmy mierzyć nie tylko ruch, ale też liczbę i wartość zakupów. Kody umożliwiły nam również prowadzenie kampanii remarketingowych.
Jakie kampanie zdecydowaliśmy się uruchomić?
Kampania brandowa - związana z nazwą marki i jej różnymi wariantami, dzięki której zminimalizowaliśmy ryzyko przejmowania klientów przez konkurencję
Kampania w wyszukiwarce - pozycjonowana na słowa kluczowe związane z marką i jej produktami
Kampania Performance Max - obejmująca całą sieć Google, co umożliwiło nam objęcie zasięgiem możliwie największej liczby osób
Z uwagi na ograniczony budżet miesięczny i po testach zdecydowaliśmy się na wyświetlanie reklam wyłącznie w dniach największego ruchu i zainteresowania, tj. w tygodniu. Od czasu nawiązania współpracy testowaliśmy i optymalizowaliśmy reklamy, systematycznie zwiększając poziom sprzedaży, szczególnie w okresach o największym znaczeniu dla klienta, np. w Black Friday.
Wskaźnik sukcesu ROAS
Na główny wskaźnik sukcesu ustaliliśmy ROAS, tj. zwrot wydatków na reklamy. ROAS w jednoznaczny sposób pokazuje, czy udało nam się zarobić i ile udało nam się zarobić na kampaniach reklamowych. Im wyższy jest ten wskaźnik, tym lepiej dla naszego klienta.
Dzisiaj w zależności od kampanii i okresu sprzedaży ROAS dla naszego klienta z branży beauty wynosi od 18 do nawet 43. To znaczy, że z jednej złotówki wydanej na reklamy udaje nam się osiągnąć 43 złote w przychodach klienta.
To świeży przykład z listopada 2024 r. Kampanie prowadzone w wyszukiwarce Google zarobiły w ciągu miesiąca 43 razy więcej niż wyniosły poniesione wydatki.
Podążamy za strategią
Działania dla naszego klienta z branży beauty były na początku dużym wyzwaniem, które odważnie podjęliśmy, bo lubimy wyzwania i zobaczyliśmy ogromny a niewykorzystywany potencjał sprzedaży. Jako skuteczna agencja marketingowa z Wrocławia zaczęliśmy od wyznaczenia celów i zbudowania planu, jak je osiągnąć.
Szybko osiągnęliśmy wyznaczone KPI, ale nie poprzestaliśmy na tym. Podążanie za zbudowaną strategią marketingową, pozyskiwanie nowych fanów w social mediach, wzmacnianie lojalności wśród klientów - te wszystkie działania połączone ze sobą systematycznie przynosiły coraz lepsze rezultaty.
Dzięki temu dzisiaj możemy być dumni z uzyskiwanych wyników, a współpraca z naszym klientem trwa, bo ceni on nasze zaangażowanie i nieustanną pracę nad doskonaleniem sprzedaży i komunikacji w social mediach.
Comments