Chcesz trafiać ze swoją reklamą do odpowiednich osób w sieci Meta? Dowiedz się, jak zainstalować pixel Facebooka. Dzięki niemu wyświetlisz reklamy swoim klientom i zwiększysz sprzedaż. Łatwiej też będzie analizować ruch na stronie i zdobywać nowych klientów.
Pixel Facebooka to kod, który pomoże Ci analizować działania użytkowników na stronie internetowej. Pixel uruchamia się automatycznie, kiedy ktoś podejmuje działanie w Twojej witrynie. A to otwiera wiele możliwości reklamowych.
Przeczytaj, a dowiesz się:
Co to jest pixel Facebooka
Gdzie znaleźć pixel
Jak zainstalować pixel Facebooka
Jak z niego korzystać
Dzięki pixelowi zbudujesz bazę osób, które podejmą działanie w Twojej witrynie. To pozwoli Ci korzystać z remarketingu - precyzyjnego kierowania reklam, które będą się wyświetlały wyłącznie tym osobom, które z większym prawdopodobieństwem będą zainteresowane Twoją usługą lub produktem.
Dlaczego warto zainstalować pixel Facebooka
Budowa bazy użytkowników swojej witryny to dopiero początek. Kiedy już Facebook ich pozna, będzie mógł utworzyć bazę podobnych odbiorców. To pozwoli Ci zdobyć kolejnych klientów.
Z kolei bardziej zaawansowane ustawienia pozwolą Ci dotrzeć do ściśle określonych grup. To pomocne, kiedy szukasz najbardziej zaangażowanych użytkowników lub stałych albo wahających się klientów. Przykłady grup:
Osoby, które odwiedziły Twoją stronę więcej niż raz w ciągu ostatniego miesiąca
Osoby, które spędziły na Twojej stronie co najmniej 3 minuty
Osoby, które dodały produkt do koszyka, ale nie dokonały zakupu (porzucone koszyki)
Facebook potrafi utworzyć takie grupy, ponieważ posiada dane z pixela na Twojej stronie. Dzięki pixelowi możesz się dowiedzieć, kiedy ktoś podjął określone działanie.
Może to być wejście na stronę główną, zapis na newsletter czy dodanie produktu do koszyka. Te działania to inaczej zdarzenia. Są one widoczne w menedżerze zdarzeń. Tutaj możesz też skorzystać z opcji reklamowania się przed osobami, które wykonały określone działanie.
Jak zainstalować pixel Facebooka
Pixel Facebooka warto zainstalować nawet jeśli nie planujemy jeszcze działań reklamowych na Facebooku. Gdy przyjdzie ten czas, Facebook będzie miał gotowe dane.
Co zrobić przed instalacją? Trzeba utworzyć pixel. Żeby to zrobić, wejdź do facebookowego Menedżera reklam. W menu w lewym górnym rogu znajdziesz zakładkę Pixele. Kliknij i postępuj zgodnie ze wskazówkami. Po chwili pixel będzie gotowy.
Gdy masz już kod, to teraz nieco trudniejsze zadanie. Być może będziesz potrzebować pomocy programisty, ale niekoniecznie. Jeśli masz pewne umiejętności i dostęp do kodu swojej strony, może obejdzie się bez angażowania innych osób.
Skopiuj kod pixel i wklej go w kod swojej witryny pomiędzy znacznikami <head> i </head>. Jeśli potrzebujesz pomocy, wyślij kod programiście. Możesz to zrobić prosto z Menedżera reklam, wybierając podczas tworzenia pixela opcję: Wyślij kod w wiadomości e-mail.
Korzystasz z Google Tag Managera? Instalacja pixela będzie łatwiejsza i możesz to zrobić samodzielnie. Wystarczy że zalogujesz się do GTM i w wybranym kontenerze dodasz nowy kod niestandardowy i tutaj wkleisz cały kod pixela. Zapisz i gotowe. Nie zapomnij przetestować działania.
Jak sprawdzić, czy pixel działa
Kiedy zainstalujesz pixel, zacznie on zbierać dane o ruchu na stronie internetowej. Te dane możesz sprawdzić w Menedżerze reklam w zakładce Pixele. Wyświetli się tutaj wykres ruchu związanego z pixelem. Będzie to krzywa w czasie podobna do tej ze screenu poniżej.
Pamiętaj, że dzięki pixelowi Twoje działania reklamowe mogą być skuteczniejsze. Jeśli reklamujesz się na Facebooku, koniecznie zainstaluj pixel, twórz grupy odbiorców i właściwie kieruj reklamy. Dzięki temu zwiększysz skuteczność i swoje wyniki sprzedażowe.
Reklamy wyświetlaj przy użyciu swojego profilu firmowego. Jeszcze go nie masz? Dowiedz się, jak założyć fanpage na Facebooku.
Comments