top of page

Ekomural Misja Koroniasty. Finał akcji dla Centrum Handlowego Korona [CASE STUDY]

To była wielokanałowa kampania, z której jesteśmy dumni. Bo jako agencja marketingowa z Wrocławia przeprowadziliśmy ją dla centrum handlowego z Wrocławia i przede wszystkim dla wrocławian. Kampania podsumowała całoroczny proekologiczny i prospołeczny projekt CH Korona "Misja: Koroniasty" prowadzony we współpracy z wrocławskim ZOO.


Agencja marketingowa z Wrocławia przeprowadziła finał akcji Misja Koroniasty z namalowaniem murala na CH Korona
Agencja Jasne zrealizowała kampanię kreatywną dla CH Korona, która zakończyła się namalowaniem EkoMuralu na elewacji centrum

"Misja: Koroniasty" rozpoczęła się na początku 2024 i trwała przez cały rok. Przez ten czas jako agencja marketingowa towarzyszyliśmy Koroniastemu - brand hero CH Korona i ekologicznej akcji - podczas jego 12 prac.


Projektujemy brand hero z AI

A zaczęło się od zaprojektowania Koroniastego. Nasz brand hero miał być zaangażowany w ekologię i sprawy ważne dla społeczeństwa, uczynny i sympatyczny. Jest wpisany na listę gatunków zagrożonych. Idealnie pasował do ekologiczno-społecznej inicjatywy CH Korona, w którą jako partner zaangażowało się również wrocławskie ZOO - przybrany dom lemura koroniastego.


Przy projektowaniu wspieraliśmy się narzędziami sztucznej inteligencji. Dzięki zastosowaniu AI mogliśmy wpasowywać naszego brand hero w aktualny kontekst akcji, a także ubierać go stosownie do okazji, czyli nadarzających się 12 prac.


Te prace prowadziliśmy przez cały rok. Jako agencja marketingowa zadbaliśmy o komunikację zarówno w digitalu, jak i w social mediach. Pod koniec 2024 roku przyszedł czas na wielki finał.


Wrocławianie w centrum akcji

Finałową akcję rozpoczęliśmy kreatywnym eventem: EduDżunglą w centrum Wrocławia. Powstała zielona instalacja, ukazująca destrukcyjną działalność człowieka, która degraduje naturalne środowisko lemurów oraz planetę.


Wydarzenie trwało tydzień i składało się z warsztatów oraz kampanii informacyjnej. Misjonariuszki Koroniastego chodziły po Wrocławiu i opowiadały przechodniom o zagrożeniach, które czyhają na lemury z Madagaskaru. Zapraszały przy tym na event w Koronie z udziałem ZOO Wrocław i rozdawały ekoupominki.


Kluczowy konkurs na projekt

W kampanii podsumowującej kluczowy był konkurs na projekt murala, a następnie jego wykonanie na elewacji budynku CH Korona. Koroniasty na EkoMuralu pozostawi swój ślad na dłużej.


Wrocławianie i goście odwiedzający Centrum Handlowe Korona oraz wrocławskie ZOO przez 12 miesięcy mogli doświadczać pozytywnego wpływu Koroniastego na miasto, a także brać go za przykład dla własnych ekologicznych działań. Dlatego chcieliśmy, by to wrocławianie i młodzi twórcy zaproponowali pomysł na ten mural. Miał podsumowywać inicjatywę, a także inspirować mieszkańców do proekologicznego i prospołecznego życia - mówi Ewelina Rozwód z CH Korona.

W finałowej akcji poprosiliśmy o nadsyłanie prac konkursowych - projektów na mural, podsumowujących 12 prac Koroniastego z brand hero w roli głównej. W tym celu stworzyliśmy landing page do komunikacji oraz odbierania zgłoszeń konkursowych. Ale to dopiero początek.


Wyzwanie dla agencji

Mieliśmy niewiele czasu, bo konkurs trwał od połowy listopada do połowy grudnia, a mural miał być gotowy jeszcze przed Świętami. Uważamy się za skuteczną i lubiącą wyzwania agencję marketingową z Wrocławia.


Dlatego żeby akcja się udała, zaplanowaliśmy wykorzystanie wielu nośników: digital, social media, spoty video, materiały drukowane, PR, performance marketing (Meta Ads), komunikacja wśród określonego community na grupach FB, partnerzy (ZOO Wrocław, ASP Wrocław), street art (mural).


W ramach kampanii wyprodukowaliśmy m.in. 3 spoty video. Zarówno do promocji (kampanie Meta Ads), jak i podsumowujący akcję. Był wśród nich także video materiał merytoryczny z mini poradami dla uczestników konkursu. Akcja komunikowana była wieloma innymi kanałami i z użyciem różnych nośników - mówi Mateusz Nawrocki z Agencji Jasne.

Opracowaliśmy

  • key visual dla kampanii, w ramach, którego przygotowane były kreacje na wszystkie kanały i nośniki

  • kompleksową kampanię performance marketing w sieci Meta

  • kampanię podzieliliśmy na etapy, w ramach których realizowane były także kampanie remarketingowe i nastawione na pozyskiwanie zgłoszeń

  • wyświetlenia spotów video: ponad 1,43 mln

  • zasięg publikacji: ponad 1,01 mln (do tylu osób dotarły materiały promujące kampanię i to tylko w ramach działań na social mediach w założonej grupie docelowej


Trudny wybór i kolejne wyzwanie

W efekcie wpłynęło do nas aż 116 prac konkursowych w różnym stylu, a także zaprojektowanych różnymi narzędziami - od formy plakatowej, przez autorski rysunek aż po wykorzystanie sztucznej inteligencji. Ta różnorodność nas zachwyciła, a jednocześnie spowodowała, że wybór jednego projektu, który zostanie przeniesiony na mural, był dla nas bardzo trudny. Inaczej mówiąc jury miało co robić, a debaty trwały kilka dni!



Po wybraniu projektu rozpoczęliśmy realizację murala ze specjalistami od artystycznego malowania ścian z Donut Studio. Przed nami kolejne wyzwanie? Namalować mural bez zamykania parkingu przed CH Korona. I to również się nam udało. Mural był gotowy na czas - jeszcze przed Świętami Bożego Narodzenia.



Jesteśmy dumni ze zrealizowania całorocznej akcji oraz finału "Misja: Koroniasty". Udało się to dzięki zaangażowaniu całego zespołu, a także bliskiej współpracy z partnerami. Dziękujemy za zaufanie CH Korona, dla którego z powodzeniem kontynuujemy pracę w 2025 roku.

Comentários


Os comentários foram desativados.
bottom of page